Søg i denne blog

lørdag den 13. august 2011

Weekends-sysler!

Dagen i dag startede med en tur i Stof & Stil, da jeg skulle handle ind til sfoen. Dette var jo også en opagt mulighed for lige at få luret lidt selv og jeg kom hjem med disse sager. Skønt harlekinstof og ensfarvet stof, som skal bruges til noget efterårstøj til Luna. Er inspireret af fantastisk BANG BANG Copenhagen, som laver det fineste tøj.
Derudover fik jeg noget kantebånd samt Sys Fredens "Babyhæklet", som jeg længe gerne har villet have fat i! Og nu hvor vi venter et vinterbarn, har jeg lyst til en masse lækkert hæklet og strikket babytøj og tæpper i uld. Strikke kan jeg ikke selv så det er familien sat til :) men så glæder det mig, at der er kommet så mange fine opskrifter på hæklet tøj!!
Et projekt jeg skal have færdigt til mandag! Et maleri til sfo'en, som skal være et kreativt synligt billede på vores værdier og ånd. Maleriet skal hænge i sfo'en og så skal der tages billeder, så det kan bruges i plakatform og i pjecer! Når det er færdigt vises det her på bloggen!!
Derefter skal jeg i gang med en dukke-pusletaske til Mia's skønne datter, som snart har fødselsdag! Pusletasken er min del i en kommende byttehandel. Derfor går jeg lige nu og sammensætter stoffer og er ret vild med denne sammensætning :)
I aften kommer min søster forbi og så skal vi se film og hygge (...overvejer hjemmelavet sushi, men nu har hun spist sushi med mig de sidste 2-3 gange vi har spist sammen, så måske hun egentlig ville foretrække noget andet? ...Har enorm appetit efter sushi lige for tiden - en graviditetsfølge som jeg også havde sidste gang :)
Når vi skal se film, har jeg planer om at hækle ovenstående fætter færdig. En hæklet giraf, som vores lille ny skal have! Vi kender jo ikke kønnet endnu, så dette er et fin lille projekt uafhængig af hvad køn denne lille har. Og så er det noget jeg kan sysle med om aftenen, når sofaen kalder :) Jeg har ikke fulgt opskriften, da den er engelsk og orker ikke lige at oversætte, så har bare hæklet efter billedet og indtil videre er det gået ret godt og problemfrit :)

11 kommentarer:

  1. Nej, hvor ser det hyggeligt ud alt sammen! :)

    SvarSlet
  2. Christina det ser helt perfekt ud med de stoffee, glæder mig til at se resultatet. Det ser rigtig hyggeligt ud det hele!
    Kh Mia

    SvarSlet
  3. Du har hænderne fulde kære ;-) Men såddan kan vi jo lide det!

    Glæder mig til at se alle de færdige resultater.

    Og sushi kan man altid have, har du prøvet dem med spicy sauce ?

    Knus

    SvarSlet
  4. Dejlige projekter, dit billede ser virkelig fint ud, glæder mig til at se det færdgt :o)

    SvarSlet
  5. Sikke et fint billede du har gang i :) Det glæder jeg mig til at se helt færdigt.

    http://missionidealvaegt.blogspot.com/

    SvarSlet
  6. Rigtig fint billede - en dejlig glad stemning. Glæder mig til at se det færdigt. Sælger du af dine billeder? For det ville da være perfekt med et billede i den stil på børneværelset.

    SvarSlet
  7. Lækre stoffer - og skøn lille giraf. Hvad tager du for at sy en pusletaske? Drømmer lidt om en til min søn. Og kunne noget af betalingen evt. være i form af noget stof el.lign?

    SvarSlet
  8. Sikke lækre sager, du viser frem..:)
    Jeg har også fået fingre i harlekinstoffet og satser på både babysengetøj/puder og lidt tøj til Karoline - synes det er så fint!
    Babyhækler har jeg også lige lånt på bib i dag (efter inspiration fra Christina/Badelma) - fordelen ved vinterbabyer må da være de lækre strikkede ting;)
    KH Anne

    SvarSlet
  9. Det ser rigtig hyggeligt ud. Sushi kan man da ikke få for meget af, kan man? kh Tina

    SvarSlet
  10. Tak for jeres kommentarer :)

    W; må prøves snarest!

    Fru Ejsing; Ja jeg har før lavet bestillingsarbejde og kan nok godt overtales igen..

    Tina; Nej, sushi kan man altid have ;)

    SvarSlet